מה זה קרטוקונוס

מה זה קרטוקונוס דר' ניר ארדינסט

קרטוקונוס

קרטוקונוס הינה מחלת עיניים קלה עד בינונית ובמחלת הקרטוקונוס קרנית העין נעשית קמורה מידי, דקה ובעלת מבנה אופיני של קונוס (ומכאן שם המחלה).

אופי מחלת הקרטוקונוס

מחלת הקרטוקונוס אינה גורמת לכאב אלא לירידה בחדות הראייה. סימן היכר אופייני בקרטוקונוס הינו צילנדר גבוה והחלפת משקפיים בתדירות גבוהה.

הסיבות לקרטוקונוס

הסיבות לקרטוקונוס אינם ידועות במלואן אך ידוע שיש קשר גנטי וכנראה שפשוף עיניים בילדות עקב אלרגיות או כל סיבה אחרת.

איבחון קרטוקונוס

מה זה קרטוקונוס דר' ניר ארדינסט

מה זה קרטוקונוס דר' ניר ארדינסט. מיפוי קרנית

האבחון של קרטוקונוס נעשה בעזרת מיפוי קרנית (טופוגרפיה של הקרנית). בשלבים התחלתיים יש יתרון עצום למיפוי קרנית אחורי (שבודק גם את הצד האחורי של הקרנית) היות ובשלבים הראשונים של הקרטוקונוס יש עליה בקמירות בחלק האחורי דווקא של הקרנית. מיפויי קרנית אחוריים הם מיפוי קרנית שיימפלוג(המיפויים ש"מסתובבים") או OCT קדמי שמציג מיפוי של קרנית אחורית. 
מיפוי קרנית איכותיים וטובים הם גאלילי של חברת זימר, סיריוס של חברת CSO, פנטקאם של חברת אקולוס, orbscan, טומי TMS5, OPD של חברת נידקס, ויזיוניק VX130 ועוד

גיל של איבחון קרטוקונוס

לרוב קרטוקונוס מתגלה בגיל ההתבגרות. אם קרטוקונוס מאובחן בגילאים קטנים יותר כמו גילאי העשרה המחלה צפויה להיות חמורה יותר.

טיפול בקרטוקונוס

בשלבים הראשונים משקפיים והרכבת עדשות מגע רכות, עדשות מגע קשות, עדשות מגע היברידיות ועדשות מגע סקלרליות. במידה והקרטוקונוס מתקדם אפשר לבצע טיפול קרוס לינקינג.

כל הזכיות שמורות למרכז לקרטוקונוס – דר' ניר ארדינסט
דילוג לתוכן