מחיר ועלות עדשות מגע סקלרליות

מחיר ועלות עדשות מגע סקלרליות דר' ניר ארדינסט

מחיר עדשות סקלרליות או מחיר עדשות מגע מיני-סקלרליות נחשב לגבוהה ביותר.מחיר עדשות סקלרליות או מחיר עדשות מגע מיני-סקלרליותהינה הגבוהה ביותר מבין כל סוגי עדשות המגע לקרטוקונוס. מחיר זוג עדשות הסקלרליות נקבע בהתאם למחירון החברות ונע בין 6000 ₪ עד ל 12000 ₪ למחיר של עדשות סקלרליות מיוחדות. המחיר של עדשות סקלרליות הינו המחיר שלפני החזר הכספי מקופות החולים.

מה קובע את המחיר והעלות של עדשות מגע סקלרליות

מה שקובע את העלות זה סוג הטכנולוגיה (ייצור העדשות הסקלרליות נחשב למסובך עם אחוזי פסילה גבוהים בבקרת איכות), חומר הגלם של העדשה הסקלרלית (מעבר חמצן גבוה גורם לפריכות של חומר הגלם), איכות הייצור ואיכות הגימור של העדשה.
קיימים גם קטגוריות של עלות ומחיר גבוהים של עדשות סקלרליות. למשל, עדשות מגע סקלרליות עם תוספת צילנדר או שינויים מיוחדים של תכנון אישי מיוחד. עדשות סקלרליות מסוג MSD קנדיות או עדשות סקלרליות מארה"ב ועדשות סקלרליות יפניות בעלות יכולת להוסיף את השינויים האלו.

עלות ומחיר של עדשות סקלרליות בייצור עצמי

ישנם מקומות שמייצרים את העדשה הסקלרלית ללא חברה בתהליך של ייצור עצמי במחרטה. כלומר בקליניקה לקרטוקונוס יש מחרטה שמעבדת את הגליל של חומר הגלם לעדשה סקלרלית. היתרונות של ייצור עצמי של עדשה סקלרלית שמחיר עדשות הסקלרליות קבוע (עומד על 8000 ₪) ולא נתון לשינוי מחיר של החברות. יתרון נוסף זה מהירות ההכנה והמהירות שהפציינט מקבל את העדשות. החסרונות הן בקרת איכות נמוכה יחסית, ייצור עם טכנולוגיה פשוטה וקשיים בגימור (כמו ציפוי פלזמה או ליטוש שוליים) 

אורך חיים של עדשות מגע סקלרליות ועלותם לשנה

יחד עם זאת, אורך החיים של עדשת מגע סקלרלית גבוה ביותר ועומד לעיתים על שלוש שנים. הממוצע של אורך חיים של עדשות סקלרליות או במילים אחרות כמה עדשות סקלרליות מחזיקות הינו שנתיים. בחישוב מהיר העלות של העדשות המגע הסקלרליות לשנה מגיעה ל 2300 עד 4000 ₪ לשנה באורך חיים של 3 שנים ו3450 ₪  ו6000 ₪ לשנה באורך חיים של שנתיים.

עלות יחסית של עדשות מגע סקלרליות ביחס לשאר עדשות לקרטוקונס

העלות של עדשות מגע סקלרליות גבוהה ביחס לעדשות קשות לקרטוקונוס אך המחיר והעלות של עדשות מגע סקלרליות ביחס לעדשות מגע לקרטוקונוס מסוג היברידיות אינה גבוה. עדשות מגע היברידיות עולות 5500 ₪ לשנה (2 זוגות שמחליפים כל חצי שנה והמחיר לפי מחירון חברת סופלקס) ואילו העלות השנתית של עדשות מגע סקלרליות מגיעה לסכום נמוך מסכום זה.

דוגמאות למחירים של עדשות מגע סקלרליות:

סוג עדשות מגע סקלרליות

מחיר של עדשה סקלרלית

מחיר של זוג עדשה סקלרליות

קומפורט 15 מ"מ של  number 7

 

6900 ₪

Jupiter 15 15 מ"מ

 

7500 ₪

AVT מבית Avt Lens  15מ"מ עד 22 מ"מ

 

9500 ₪

Atlantis של X-cel

 

8000 ₪

עדשת Mini-Sclera 17 מ"מ של טופלנס

 

6000 ₪

עדשה סקלרלית מלאה מיקרולנס קוטר 24 מ"מ

 

8000 ₪

 

דילוג לתוכן